Case/Inspiration

Vill du se hur andra har använt våra kanaler eller få idéer om vad man kan göra? Här nedan presenterar vi case/inspiration som kan hjälpa dig att komma fram till rätt lösning. Använd gärna filtreringsknapparna så kommer du snabbare fram till det du söker.

Vill du veta mer om något speciellt case, är det bara att höra av sig till info@metro.se

Filtrera

dotted separator

AppCustom EventSMSStand Alone Studentkortet

Pressbyrån, Studentkaffe

Pressbyrån vill profilera sig mot studenter och skapa trafik i butikerna. De skapade det tydliga studentkonceptet ”Studentkaffe”, som de sedan kommunicerade genom Studentkortets digitala kanaler och på Studentkortets event. De kommunicerade genom SMS- och Stand Alone-utskick, samt även på själva Studentkortet i appen. Dessutom medverkade de med den klassiska kaffemuggen med gult lock på Studentkortet Campus Tour, och tog huvudsponsorskap av Skiweek Åre.

Läs mer

NativeSocial Boost Metrojobb

Naus Åkeri

Naus Åkeri rekryteringskampanj via Metrojobb har blivit framgångsrika tack vare unik målgruppsstyrning via Metrojobbs sociala kanaler. Genom en bred synlighet för rätt målgrupp fick Naus Åkeri en mängd kvalitativa ansökningar.

Läs mer

Influencers Metro Hälsa, Metro Mode

Björn Borg

Metro Mode fick i uppdrag att tillsammans med Björn Borg bjuda in influencers till ett unikt tränings-event. Syftet var att tillsammans prova på Björn Borgs träningskläder under ett pass med Body Wheel som påminner om yoga, pilates och rörlighets träning.

Läs mer

Print Metro Tidningen

Team Sportia

Team Sportia valde Metro som en stark kanal för utbudsannonsering vid butiksöppning i Nordstan. Bra och attraktiva priser erbjöds läsarna vilket resulterade i att annonsvarorna sålde helt slut.

Läs mer

Print Metro Tidningen

Betsson

Betsson som erbjuder ett brett utbud av spelprodukter online vände sig till Metro för en kreativ annonslösning under Melodifestivalen. Inför finalen på Melodifestivalen så hade Betsson odds på vem som kommer vinna. Genom en kreativ och extremt slagkraftig annons som smälte samman med Ettan så kunde Betsson driva roliga bets på roliga odds!


Läs mer

Handutdelare Metro Music, Metro Tidningen

Oatly

Precis som Metro är Oatly en stark och tydlig partner till en av Sveriges största musikfestivaler Way Out West. 87% av läsarna anser att musik är ett relevant område för Metro. Som medieföretag har Metro också hög trovärdighet i att engagera sig i event och musikrapportering som berör läsekretsen. Festivaler som Summerburst, Way out West, Stockholm Music & Art och Popaganda är en bra plattform för att visa att Metro och musik är en naturlig kombination. För Oatly var valet av Metro som mediekanal under festivalen därför väldigt självklar. Relevant miljö med en attraktiv produkt.

Läs mer

Wrap Metro Tidningen

Pressfrihetens Dag

Pressbyrån (Reitan) vände sig till Metro för en hitta kreativ printlösning som skapade uppmärksamhet i samband med Pressfrihetens Dag. Syftet var dels att sätta fokus på det fria ordet, dels att driva försäljning in till Pressbyråns butiker.

Läs mer

DigitaltPrintVideo Metro Hälsa, Metro Mode

Rönisch

Med formatet "Metro Modes Hälsopepp" vill vi inspirera våra läsare att komma igång med sin träning och bry sig om sin hälsa. Rönisch valde Metro Mode Hälsopepp då möljighet finns att synas på olika vertikaler så som rörligt, nyhetsbrev, influencers och övriga sociala mediekanaler i en passande och relevant miljö.

Läs mer

Stand Alone Studentkortet

Philips, Rätt erbjudande för rätt student

Philips har nyttjat Studentkortets möjlighet till träffsäker segmentering och delat upp sina utskick med olika erbjudanden till olika segment i studentmålgruppen. De ville maxa julförsäljningen genom att ta fram ett riktigt bra studenterbjudande med 50% rabatt.

Läs mer

Influencers Metro Mode

ICA, ICA Klassikern

ICA-klassikern påminner om En Svensk Klassiker, där du under ett år ska genomföra Vansbrosimningen, Lidingöloppet, Vasaloppet och Vätternrundan. Men ICA-klassikern gör du på dina egna villkor, och du har flera veckor på dig för varje moment: 30 kilometer löpning, 90 kilometer skidåkning, 300 kilometer cykling och 3 kilometer simning.

ICA ville genom väl valda influencers från Metro Mode uppmuntra och lyfta ICA – Klassikern. ICA-klassikern går ut på att göra en klassiskes fast i egen takt. Syftet är att få fler att röra sig i vardagen.

Läs mer

NativeSocial Boost Metrojobb

K-Rauta

Syftet med K-Rautas kampanj var att tillsätta tjänster på 16 olika orter i Sverige, öka föregående års totala antal ansökningar samt hitta relevanta kandidater ”av det rätta virket”.

Läs mer

Native Metrojobb

SOS Alarm

SOS Alarms kampanj har innehållit flera framgångsfaktorer. Ett slagkraftigt och engagerande content i både fasta och rörliga format i kombination med hög och relevant räckvidd i en varierande mediamix har resulterat i en fantastisk effekt. Kampanjen blev så framgångsrik att SOS Alarm valde att driva kampanjen ytterligare en gång. Även då med samma positiva resultat.

Läs mer

Native Metro Mode, Metro Native

NA-KD, Vårens finaste trender

NA-KD har som mål att bli en ledande aktör på den globala e-handelsmarknaden för kläder, skor, accessoarer och livsstilsprodukter genom att erbjuda en rad produkter som är breda, unika och anpassade till de senaste mode på ett underhållande och engagerande sätt. NA-KD hade som önskemål genom Metro Mode att få en bred och smakfull synlighet på samtliga av Metros plattformar med ett ökat engagemang hos läsarna. Tack vare ett tilltalande innehåll och smakfull kampanj lyckades vi träffa rätt målgrupp enligt önskemål.

Läs mer