Vårens stilsäkraste sneakers är rosa

17 modeller i butik

Vårens stilsäkraste sneakers är rosa

17 modeller i butik

Kund:Feetfirst (Nilson Group)

Kanal:Metro Mode

Typ:Native

Utmaningen var att promota kundens samtliga varumärken genom att lyfta sneakers inför våren. Metro Modes native-redaktion fick fria händer med val av utförande och upplägg av kampanj, vilket resulterade i en artikel som blev en av de mest lästa under perioden.

37 923 unika läsare

Snittet på antal unika läsare per native-artikel hos metromode.se ligger på 10 836 st

Genom en hög tone of voice lyckades Metro Modes native-redaktion skapa en artikel som var e av de mest lästa den perioden. Detta med ett upplägg, utifrån nulägesanalys, där ämnet som valdes var rätt i tiden, aktuellt där och då - sneakers, trendfärgen rosa, tidig vår. Även tack vare ett innehåll som därigenom tilltalade våra läsare och att vi lyckats träffa rätt bland målgruppen.

37 923

Unika läsare

03:30

Genomsnittlig lästid

60 238

Räckvidd Facebook

5 %

CTR post clicks FB