Enrique Iglesias är tillbaka

Efter 10 år kommer en av världens hetaste artister tillbaka till Sverige

Enrique Iglesias är tillbaka

Efter 10 år kommer en av världens hetaste artister tillbaka till Sverige

Kund:Moretti Management

Kanal:Metro

Typ:Native

Moretti management hade som mål att sälja biljetter och berätta om varumärket. Kunden gav vår kommersiella redaktör fria händer med val av upplägg, där native-artiklar och Facebook-posts blev alternativet. Något som resulterade i omfattande räckvidd och rätt målgrupp, som visade såväl stort engagemang som intresse.

251 061 i räckvidd på Facebook

5 358 personer i målgruppen ”likeade”, kommenterade eller delade inlägget

Moretti Managements native-kampanj har haft flera framgångsfaktorer. Engagerade läsare, lång genomsnittlig tid spenderad i artikeln, hög outbound (CTR%) samt hög räckvidd på Facebook. Moretti Managements native-artikel har engagerat våra läsare till att agera på kampanjens call-to-action; att köpa biljetter för att se självaste Enrique Iglesias. Detta tack vare ett intresseväckande innehåll som bemötte våra läsares intresse och behov.

14 761

Unika läsare

25 %

CTR outbound links

251 061

Räckvidd Facebook

5 357

”Likes", kommentarer och delningar