Kund:Pressbyrån
Kanal:Studentkortet
Typ:SMS, Stand Alone, Event, App
Pressbyrån vill profilera sig mot studenter och skapa trafik i butikerna. De skapade det tydliga studentkonceptet ”Studentkaffe”, som de sedan kommunicerade genom Studentkortets digitala kanaler och på Studentkortets event. De kommunicerade genom SMS- och Stand Alone-utskick, samt även på själva Studentkortet i appen. Dessutom medverkade de med den klassiska kaffemuggen med gult lock på Studentkortet Campus Tour, och tog huvudsponsorskap av Skiweek Åre.
Lennart Schultz, Kommunikationsansvarig Pressbyrån
ca 300 butiker
med studentkaffe
ca 50 000
eventkontakter
Vill du få hjälp med att sprida ditt varumärke på ett annorlunda och effektivt sätt? Vi finns här för att svara på alla dina frågor om format, räckvidd, målgrupper, priser, annonspaket, flerkanalslösningar och mycket annat. Allt du behöver göra är att fylla i dina uppgifter i formuläret nedan, så hör vi av oss så fort vi bara kan.