En smak av Asien mitt i Stockholm

Kampanj med restaurang Weidao

En smak av Asien mitt i Stockholm

Kampanj med restaurang Weidao

Kund:Weidao (Chen Fastfood)

Kanal:Metro

Typ:Native

Weidao hade som mål att ge nya kunder kännedom om restaurangen, samt att på bästa vis presentera dess autentiska asiatiska mat och professionalism i köket. Vi skapade en 360-lösning med print och digitala upplägg, vilket gjorde att kampanjen resulterade i flertalet framgångsfaktorer.

41.5% klick till kund

Snittet på CTR från artikel till kund hos metro.se ligger på 14.9%

Native-kampanjen resulterade i flertalet framgångsfaktorer. Exempelvis omfattande exponering för Weidao inom Metros medie-plattformar, med engagerade läsare som spenderat lång tid i artikeln samt klickat sig vidare till kundens egen webbsida.

10 179

Unika läsare

41.5 %

Outbound links CTR

03:32

Genomsnittlig lästid

560

”Likes", kommentarer och delningar