Metro Mode Hälsopepp

Intresset för hälsa, träning och välmående ökar för varje dag.

I stort sett all utveckling i samhället under de senaste decennierna har gått ut på att göra vår tillvaro lite enklare, lite mer bekväm och mindre ansträngande. Vi får mindre naturlig fysisk aktivitet i vår vardag, vilket betyder att det allt blir viktigare att vi aktiverar oss på andra sätt.

Intresset för att hitta inspiration till en bättre livsstil växer nu starkt. För att svara upp mot detta enorma behov driver vi Metro Hälsa, en satsning som genom en mängd olika initiativ och samarbeten syftar till att få ännu fler att ännu oftare ta sig upp ur soffan. Tough Viking, Generation PEP, No More Bad days och Metro Hälsopepp är några av våra många olika hälsoprojekt.

Metro Mode Hälsopepp

Intresset för hälsa, träning och välmående ökar för varje dag.

I stort sett all utveckling i samhället under de senaste decennierna har gått ut på att göra vår tillvaro lite enklare, lite mer bekväm och mindre ansträngande. Vi får mindre naturlig fysisk aktivitet i vår vardag, vilket betyder att det allt blir viktigare att vi aktiverar oss på andra sätt.

Intresset för att hitta inspiration till en bättre livsstil växer nu starkt. För att svara upp mot detta enorma behov driver vi Metro Hälsa, en satsning som genom en mängd olika initiativ och samarbeten syftar till att få ännu fler att ännu oftare ta sig upp ur soffan. Tough Viking, Generation PEP, No More Bad days och Metro Hälsopepp är några av våra många olika hälsoprojekt.

Metro Hälsopepp

För dig som är intresserad av att nå 300 000 som verkligen bryr sig om sin hälsa

Med Metro Hälsopepp vill vi inspirera våra läsare att komma igång med sin träning och bry sig om sin hälsa. Vår hälso- och träningsredaktör Jenny Sunding och tre skribenter peppar och motiverar genom:
- Tips på träningspass
- Motivationstips
- Enkla och hälsosamma matrecept
- Tips på träningskläder och skor
- Arrangemang av träningsträffar.

För annonsörer erbjuder vi:
• Presentatörskap för webbTV på Metromode.se (300 000 besökare/vecka)
• Annons i nyhetsbrev (30 000 prenumeranter)
• Facebook, YouTube och Instagram (338 000 följare/vecka)

Vill du veta mer om möjligheten att synas tillsammans med Metro Hälsopepp, vänligen kontakta Metros annonsavdelning - info@metro.se

Partners

För att nå en så bred publik som möjligt driver vi på Metro Hälsa, utöver våra egna projekt, även samarbeten med partners som har samma intressen inom hälsoområdet. Bland våra partners finns exempelvis det utmanande hinderbaneloppet Tough Viking och kronprinsessparets Generation PEP som vill få igång aktiviteten bland barn och ungdomar.

Case/Inspiration

Influencers Metro Hälsa, Metro Mode

Björn Borg

Metro Mode fick i uppdrag att tillsammans med Björn Borg bjuda in influencers till ett unikt tränings-event. Syftet var att tillsammans prova på Björn Borgs träningskläder under ett pass med Body Wheel som påminner om yoga, pilates och rörlighets träning.

Läs mer

DigitaltPrintVideo Metro Hälsa, Metro Mode

Rönisch

Med formatet "Metro Modes Hälsopepp" vill vi inspirera våra läsare att komma igång med sin träning och bry sig om sin hälsa. Rönisch valde Metro Mode Hälsopepp då möljighet finns att synas på olika vertikaler så som rörligt, nyhetsbrev, influencers och övriga sociala mediekanaler i en passande och relevant miljö.

Läs mer

Vill du synas här?

Vill du att ditt varumärke ska vara en del av den starkt växande hälsotrenden? Vi finns här för att svara på alla dina frågor om hur ditt företag kan delta i våra olika hälsoprojekt. Allt du behöver göra är att fylla i dina uppgifter i formuläret nedan, så hör vi av oss så fort vi bara kan.