Metrojobb är en av Sveriges största jobbsajter. I grund och botten erbjuder vi en matchmaking tjänst där ett företags behov av personal kopplas ihop med en sökandes behov av ett attraktivt arbete. Utöver detta erbjuder Metrojobb även redaktionell information i form av artiklar om arbetsmarknad, karriärtips och aktuella händelser.

Metrojobb är till för alla, både för den som letar nytt jobb och för den som inte är aktivt sökande just nu. På metrojobb.se kan du hålla dig uppdaterad om hur arbetsmarknaden ser ut, vilka trender som gäller, vilka yrken som är heta och mycket annat.

Metrojobb är en av Sveriges största jobbsajter. I grund och botten erbjuder vi en matchmaking tjänst där ett företags behov av personal kopplas ihop med en sökandes behov av ett attraktivt arbete. Utöver detta erbjuder Metrojobb även redaktionell information i form av artiklar om arbetsmarknad, karriärtips och aktuella händelser.

Metrojobb är till för alla, både för den som letar nytt jobb och för den som inte är aktivt sökande just nu. På metrojobb.se kan du hålla dig uppdaterad om hur arbetsmarknaden ser ut, vilka trender som gäller, vilka yrken som är heta och mycket annat.

200 000

unika besökare / vecka

550 500

unika sidvisningar / vecka

11%

konverteringsgrad

39%

mobiltrafik

560 000

matchmail databas profiler

Våra läsare är som folk är mest – med en avgörande skillnad – de söker nya utmaningar och är intresserade av att kolla upp nya möjligheter på arbetsmarknaden. En stor andel har redan ett jobb, andra är färdiga med sina studier och vill nu omsätta sina teoretiska kunskaper i praktiken. I vår kandidatbas (vilket innebär personer som har varit aktiva i databasen under den senaste tremånadersperioden) finns hela 560 000 personer.

På Metrojobb erbjuder vi möjligheten för företag att synas och delta på en mängd olika sätt.

Metrojobb - Digitalt

Metrojobb är en av Sveriges största jobbsajter. I grund och botten erbjuder vi här en match making-tjänst där ett företags behov av personal kopplas ihop med en sökandes behov av ett attraktivt arbete. Vi erbjuder en mängd olika format och upplägg, se nedan för priser och annan fakta.

Besökare & statistik
– 200 000 unika besökare/vecka
– 550 500 unika sidvisningar/vecka

Desktop

  • Widescreen
    Format:
    250x360 px
    Pris:
    9 900 kr, Målgruppsanpassad
    Pris:
    150, CPM
  • Panorama Top
    Format:
    980x240 px
    Pris:
    9 900 kr, Målgruppsanpassad
    Pris:
    150, CPM
  • Takeover Desktop
    Format:
    800x600 px
    Pris:
    300, CPM

Mobil

  • Mobil Top
    Format:
    320x320 px
    Pris:
    9 900 kr, Målgruppsanpassad
    Pris:
    150, CPM
  • Takeover Mobil
    Format:
    320x480 px
    Pris:
    400, CPM

Platsannonser

MetroJobb erbjuder en mängd olika alternativ när det gäller platsannonsering. Utbudet är stort, för att behoven är olika, och ditt företag kan behöva en särskild lösning för att göra en optimal rekrytering. Är det något du undrar över, är det bara att du hör av dig till vår annonsavdelning - annons@metro.se.

  • Platsannons 30 dagar

    Platsannons publiceras under relevanta kategorier i ett område i 30 dagar på metrojobb.se

    Pris:
    5 900 kr
  • Extra ort/kategori

    Extra område eller bransch till er platsannons på metrojobb.se

    Pris:
    1 900 kr
  • Uppdatering

    Gör så att platsannonsen hamnar överst på listan igen/ompubliceras

    Pris:
    1 500 kr
  • Social Boost Flex

    Flexibel lösning i sociala medier, ”performance-based”. Anpassa kampanj efter räckvidd, klick och budget.

    Pris:
    Startavgift 1500 kr - 10,4 kr per klick
  • Social Boost Solid

    Boostar platsannonsen i utvalda sociala medier med attraktiv inlägg anpassat till målgrupp.

    Pris:
    5 900 kr
  • Social Boost Nätverk

    Global spridningstjänst av målgruppsriktade rekryteringsbudskap i sociala nätverk med plattformar som inte går att köpa. Manuell analys och matchning, skräddarsydd utifrån varje bransch, befattning och kravprofil.

    Pris:
    7 900 kr
  • Annonsmall per år

    Platsannonsen på metrojobb.se får företagets profil med bild, logga samt layout.

    Pris:
    19 900 kr
  • Jobb i fokus 30 dagar

    Platsannons syns bättre än andra annonser som visas i träfflistan under hela annonsperioden.

    Pris:
    2 900 kr
  • Topp 3

    Första sökträffen innebär att er annons exponeras längst upp i träfflistan under 7 dagar.

    Pris:
    3 900 kr /vecka
  • Rekryteringspaket

    Platsannons metrojobb.se samt platsannons 82x40 under 2 dagar i Metro Stockholm, Göteborg eller Skåne.

    Pris:
    7 900 kr
  • Advertorial 30 dagar

    En artikel som publiceras i direkt anslutning på metrojobb.se

    Pris:
    39 900 kr
  • Företagspresentation 12 månader

    Ni får möjlighet att berätta mer än vad som normalt framgår av en platsannons. Alla företag som har en företagspresentation exponeras på ett tydligt sätt med sin logotyp på startsidan.

    Pris:
    39 000 kr
  • Ditt nästa jobb

    Ditt nästa jobb presenteras med en tydlig exponering i Metrojobbs redaktionella miljö med en sammanfattning av er platsannons.

    Pris:
    4 900 kr /vecka
  • Årsavtal

    För publicering av fler än 200 annonser/år kontakta din metrojobb-säljare.

    Pris:
    Kontakta oss

Metrojobb i Metro Tidningen

Via Metrojobb kan din platsannons införas i tidningen Metro. Mellan den 8 juli till den 9 augusti har tidningen sommaruppehåll. Metro ges ut i tre editioner; Stockholm, Göteborg och Skåne. Redaktionellt innehåll om jobb och rekrytering samt platsannonser publiceras på måndagar och torsdagar.
Vi erbjuder en mängd olika format och upplägg, se nedan för priser och annan fakta.

  • Helsida
    Format:
    254x370 mm
    Stockholm:
    168 720 kr
    Göteborg:
    79 920 kr
    Skåne:
    62 160 kr
  • Halvsida
    Format:
    254x182 mm
    Stockholm:
    82 992 kr
    Göteborg:
    39 312 kr
    Skåne:
    30 576 kr
  • Kvartsida, stående
    Format:
    125x182 mm
    Stockholm:
    41 496 kr
    Göteborg:
    19 656 kr
    Skåne:
    15 288 kr
  • Kvartsida, liggande
    Format:
    254x90 mm
    Stockholm:
    41 040 kr
    Göteborg:
    19 440 kr
    Skåne:
    15 120 kr
  • 3x90
    Format:
    125x90 mm
    Stockholm:
    20 520 kr
    Göteborg:
    9 720 kr
    Skåne:
    7 560 kr
  • 2x120
    Format:
    82x120 mm
    Stockholm:
    18 240 kr
    Göteborg:
    8 640 kr
    Skåne:
    6 720 kr
  • 3x60
    Format:
    125x60 mm
    Stockholm:
    13 680 kr
    Göteborg:
    6 480 kr
    Skåne:
    5 040 kr

Metrojobb Native

Native är annonsmärkta artiklar i en redaktionell miljö. Ert varumärke och er rekrytering hamnar mitt i det dagliga nyhetsflödet. Dessa native-artiklar kan exempelvis handla om ett ämne, område eller yrkesgrupp som ni värnar om. Via engagerad storytelling och vår marknadsledande målgruppsstyrning når vi er målgrupp.

Fast pris

Native-artikel: 20 000 kr
Native-video: från 35 000 kr (60-90 sekunder)
Quiz/tävling: 15 000 kr

På alla native-upplägg till fast pris ingår puff på startsidan på metrojobb.se, metro.se eller metromode.se.

Rörligt pris

Startkostnad: 2500 kr
CPR (Cost per Read): 3,5 kr
CPC (Cost per Click): 35 kr

NOTERA:
På alla våra native-upplägg till rörligt pris ingår INTE puff på
startsidan på metro.se eller metromode.se. På metrojobb.se ingår en puff på startsidan.

Kund kan sätta ett pristak på kampanjen. Vi stänger ner kampanjen så fort vi når det satta pristaket. Minimum debitering för kampanj: 10.000 kr inkl startkostnad.

Detta ingår alltid i våra native-upplägg på Metros plattformar:

• Inlägg i utvald sociala medier-kanal
• Målgruppsstyrning i SoMe-kanal
• Optimering och analys
• Varumärkesexponering i redaktionell miljö
• Länkkraft (Google) på två av Sveriges mest välbesökta redaktionella sajter
• Follow-länkar (Google) under och efter kampanjens slut
• Ägandeskap av native-materialet – får användas i egna kanaler

Vill du veta mer om native?

Native-annonsering är en oerhört effektiv form av kommunikation, då den inledande delen av annonsering skapas för att rycka tag i läsarens intresse. Läsaren behöver med andra ord inte vara på köphumör, lusten i att fördjupa sig väcker dock lusten att köpa under läsningens gång. Din produkt/tjänst presenteras med andra ord i ett mycket relevant sammanhang.

Läs mer om hur Native-annonsering skulle kunna fungera för ditt varumärke mot dina befintliga och presumtiva kunder.

Läs mer

Social Boost

För att få extra exponering av din platsannons ser vi till att sprida den utanför den traditionella annonsytan i Metrojobb.se.
Genom spridning via utvalda sociala mediekanaler kan vi skapa båda ökad kvantitet och kvalitet. Du väljer inriktning – fler kandidater eller mer kvalificerade kandidater, vi hittar lösningarna.

  • Vi boostar er annons i utvalda sociala medier
  • Vårt expertteam skapar ett attraktivt inlägg anpassat till er målgrupp
  • Vi jobbar med optimerad räckvidd – det vill säga organisk räckvidd som kompletteras med syntetisk räckvidd
  • Efter avslutad kampanj får ni en summering med aktuell data

Misslyckandepodden

Metrojobbs podd där kända personer berättar om sina största misslyckanden i karriären har tvärtemot sitt namn blivit en stor framgång.

Misslyckandepodden

Metrojobbs podd där kända personer berättar om sina största misslyckanden i karriären har tvärtemot sitt namn blivit en stor framgång.

Misslyckandepodden är personlig, uppfriskande och lyfter seriösa ämnen på ett lättsamt och inspirerande sätt. Den handlar om den snirkliga vägen till framgång, om hinder och omvägar och hur man trots – eller kanske till och med tack vare – sina misslyckanden når sina drömmar och mål. Vill du nå denna målgrupp genom annonsering eller sponsorskap, kontakta din Metrojobb säljare.

Silver, årets digitala aktivitet

Inhousegalan 2017

Case/Inspiration

Native Metrojobb

SOS Alarm

SOS Alarms kampanj har innehållit flera framgångsfaktorer. Ett slagkraftigt och engagerande content i både fasta och rörliga format i kombination med hög och relevant räckvidd i en varierande mediamix har resulterat i en fantastisk effekt. Kampanjen blev så framgångsrik att SOS Alarm valde att driva kampanjen ytterligare en gång. Även då med samma positiva resultat.

Läs mer

NativeSocial Boost Metrojobb

Naus Åkeri

Naus Åkeri rekryteringskampanj via Metrojobb har blivit framgångsrika tack vare unik målgruppsstyrning via Metrojobbs sociala kanaler. Genom en bred synlighet för rätt målgrupp fick Naus Åkeri en mängd kvalitativa ansökningar.

Läs mer

NativeSocial Boost Metrojobb

K-Rauta

Syftet med K-Rautas kampanj var att tillsätta tjänster på 16 olika orter i Sverige, öka föregående års totala antal ansökningar samt hitta relevanta kandidater ”av det rätta virket”.

Läs mer

Kontakta Metrojobb

Vill du också ha fler kvalificerade sökanden till dina utannonserade tjänster? Vi på Metrojobb finns här för att svara på alla dina frågor om hur man använder Metrojobb för att få mest fart på personalrekryteringen. Allt du behöver göra är att fylla i dina uppgifter i formuläret nedan, så hör vi av oss så fort vi bara kan.