Metromode.se är en av Sveriges största livsstilsajter och den självklara platsen, online och i mobilen, för en trendig, livsstilsintresserad och urban målgrupp. På metromode.se erbjuder vi möjligheten för företag att synas med annonsering och exklusiva samarbeten i en redaktionell miljö. Dessutom huserar vi några av Sveriges största influencers inom lifestyle.

Vill du bygga ditt varumärke, öka kännedomen och synas i en trovärdig miljö där målgruppen finns? Då ska du vända dig till oss på Metro Mode. Med sajten metromode.se, våra sociala kanaler, nyhetsbrevet Weekly, våra influencers och Native kan vi skräddasy ett helhetskoncept för din nästa kampanj.

Metromode.se är en av Sveriges största livsstilsajter och den självklara platsen, online och i mobilen, för en trendig, livsstilsintresserad och urban målgrupp. På metromode.se erbjuder vi möjligheten för företag att synas med annonsering och exklusiva samarbeten i en redaktionell miljö. Dessutom huserar vi några av Sveriges största influencers inom lifestyle.

Vill du bygga ditt varumärke, öka kännedomen och synas i en trovärdig miljö där målgruppen finns? Då ska du vända dig till oss på Metro Mode. Med sajten metromode.se, våra sociala kanaler, nyhetsbrevet Weekly, våra influencers och Native kan vi skräddasy ett helhetskoncept för din nästa kampanj.

300 000

unika besökare / vecka

1 800 000

sidvisningar / vecka

40 000

prenumeranter på magasinet

30 000

mottagare nyhetsbrevet weekly

18 - 39 år

målgrupp

Metro Mode är till för alla, vi är snabba, on trend, trovärdiga och strävar efter kvalitet i allt vi gör. Våra läsare vänder sig till oss för att bli inspirerade, få hjälp med sitt nästa köpbeslut och få de senaste nyheterna inom mode, hälsa, skönhet, nöje, karriär och inredning. De har en personlig stil, är köpstarka och urbana. För att kunna möta våra läsares krav har vi en dedikerad redaktion som dagligen producerar intressant och aktuellt innehåll för alla våra redaktionella kanaler.

Som annonsör har du möjlighet att på olika sätt synas med annonsering i Metro Modes exklusiva redaktionella miljö. Klicka dig vidare nedan och läs mer om hur du kan få fram ditt budskap digitalt, i print och genom Native.

Metro Mode - Digitalt

Metromode.se är en av Sveriges största livsstilsajter. Det är den självklara platsen online och i mobilen för en trendig, livsstilsintresserad och urban målgrupp. På metromode.se erbjuder vi möjligheten för företag att synas med annonsering och exklusiva samarbeten i en redaktionell miljö. Genom våra annonsformat syns du som kund i en attraktiv miljö via display banner, video eller mobil banner. I vårt team ingår även några av Sveriges största influencers inom lifestyle.

Genom att köpa en andel i Metro Modes nyhetsbrev Weekly så når du som företag ut till 30 000 köpstarka Metro Mode prenumeranter i åldern 18-39 år. I nyhetsbrevet hjälper vi läsarna att fatta köpbeslut genom att ge dem de senaste inom mode, skönhet, hälsa, inredning och manligt mode. Redaktionen och våra influencers väljer ut aktuella produkter utifrån trender som råder samt skriver inspirerande artiklar som ligger till grund för nyhetsbrevet.

Målgrupp

Urbana kvinnor och män 18-39 år som vill ha koll på det senaste inom mode, inredning, nöje, hälsa och skönhet.

Besökare & statistik

– 1,8 miljon sidvisningar/vecka.
– 260 000 unika besökare/vecka
– Av besökarna är ca 79% kvinnor och 21% män.
– Snittålder: 25 år.

Desktop

Mobil

Video

Med Metro Mode Video får du möjlighet att engagera tittaren en längre stund, gå på djupet med ditt budskap och genom kroppsspråk och tonalitet förstärka upplevelsen av ditt varumärke - helst tillsammans med någon av våra influencers som vet exakt vad deras följare vill ha.

Pris vid förfrågan

  • Metro Modes-format

    Utgår från en programidé som tagits fram av Metro Mode med möjlighet till produktplacering och sponsorskap.Produceras och distribueras i Metro Modes-kanaler samt i Viafree.

    Exempel på produktioner: Vi är Fashion Week, We Have a Plan, Niklas Träffar

  • Kundformat/Native Video

    Utgår från brief från kund och tas fram utifrån ett kampanjtänk för kunden. Metro Mode gör produktionen. Distribution i utvalda Metro Mode-kanaler och kundens egna kanaler.

    Exempel på produktioner: Paulúns och Riksbyggen

  • Influencer format

    Här utgår man från Metro Modes influencers där idén antingen kommer från dem eller kund som är
    intresserad av just den specifika influencerns läsare. Metro Mode gör produktionen. Distribution i den
    utvalda influencerns blogg samt kundens egna kanaler.

    Exempel på produktioner: Bättre bilder med Sandra Beijer, Arla, Gina Tricot

  • Redaktionella format

    Kort och snabbt format som gör sig bäst i social medier som Facebook och Instagram. Metro Modes
    redaktion står för grundidén i syfte att driva trafik till framförallt Facebook. Kund kan gå in som sponsor i klippet (sponsorplatta) och kan i vissa fall filmas i kundens miljö ex. frisörsalong, gym etc.

    Exempel på produktioner: 16 snabba, träningsklipp, matklipp, skönhetsklipp (Pris från 20 000 kr)

Övrigt

  • Nyhetsbrevet ”Weekly”

    Genom att köpa en andel i Metro Modes nyhetsbrev så når du som företag ut till 30 000 köpstarka Metro Mode prenumeranter i åldern 18-39 år. I nyhetsbrevet hjälper vi läsarna att fatta köpbeslut genom att ge dem de senaste inom mode, skönhet, hälsa, inredning och manligt mode. Redaktionen och våra influencers väljer ut aktuella produkter utifrån trender som råder samt skriver inspirerande artiklar som ligger till grund för nyhetsbrevet.

    Antal prenumeranter:
    30 000
    Öppningsgrad:
    ca 40%
    Brutto:
    30 000 kr
  • Facebook & Instagram

    Nå ut till en trendmedveten och köpstark målgrupp via Metro Modes Facebook och Instagram.
    – Nativeannonsering - artikel eller video
    – Videoklipp som produceras av redaktionen
    – Tävling

Metro Mode - Magasinet

Metro Mode är Sveriges första glossy modemagasin som är gratis att prenumerera på. Magasinet håller en hög modegrad och kommer ut fyra gånger per år. Här samlar vi de senaste nyheterna och trenderna inom lifestyle och lyfter fram våra profiler inom de olika segmenten skönhet, mode, hälsa och home. I magasinet intervjuer vi även aktuella personer och gör inspirerande modejobb och reportage.

Metro är Sveriges första gratistidning och ges ut helgfria vardagar i tre editioner; Stockholm, Göteborg och Skåne. Tema MODE alla onsdagar!

Målgrupp

Urbana kvinnor 18-39 år

Distribution

Magasinet har en totalupplaga på 40.000 ex och distribueras direkt hem i brevlådan till prenumeranter, modeprofiler och noga utvalda företag. Vid varje nytt nummer handutdelas även magasinet på centrala platser i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Metro är Sveriges första gratistidning och ges ut helgfria vardagar i tre editioner; Stockholm, Göteborg och Skåne. Tema MODE alla onsdagar!

Utgivning

Vår: Utgivningsdag 25 mars |Materialdag: 23 februari

Sommar: Utgivningsdag 19 maj |Materialdag: 2 maj

Höst: Utgivningsdag 25 september |Materialdag: 5 september

Vinter: Utgivningsdag 1 december |Materialdag: 13 november

  • Uppslag
    Format
    430 x 285 mm + 5 mm utfall
    Nationellt:
    124 000 kr
    Stockholm:
    74 000 kr
    Göteborg:
    25 000 kr
    Malmö:
    25 000 kr
  • Helsida
    Dimensioner
    215 x 285 mm (+ 5 mm utfall)
    Pris nationellt
    66 000 kr
    Pris Stockholm
    39 000 kr
    Pris Göteborg
    14 000 kr
    Pris Malmö
    14 000 kr
  • Advertorials

    Offert efter förfrågan.

  • Kreativt format

    Offert efter förfrågan.

  • Plocksida

    Offert efter förfrågan.

  • Varuprov

    Offert efter förfrågan.

Metro Mode - Native

Med Native-annonsering kan man som företag få en bred synlighet via ett flertal av Metro Modes olika kanaler exempelvis metromode.se, Facebook, Instagram, Nyhetsbrev och via Metro Modes bloggare. Native-annonseringen är väl integrerad i sajtens miljö och håller en likvärdig redaktionell kvalitet. Det sponsrade innehållet ska vara relevant för målgruppen och addera ett värde för läsaren för att ge maximal effekt. Därför skriver våra redaktörer på Metro Mode-annonserna så att de blir så träffsäkra som möjligt.

Fast pris

Native-artikel: 20 000 kr
Native-video: från 35 000 kr (60-90 sekunder)
Quiz/tävling: 15 000 kr

På alla native-upplägg till fast pris ingår puff på startsidan på metrojobb.se, metro.se eller metromode.se.

Rörligt pris

Startkostnad: 2500 kr
CPR (Cost per Read): 3,5 kr
CPC (Cost per Click): 35 kr

NOTERA:
På alla våra native-upplägg till rörligt pris ingår INTE puff på
startsidan på metro.se eller metromode.se. På metrojobb.se ingår en puff på startsidan.

Kund kan sätta ett pristak på kampanjen. Vi stänger ner kampanjen så fort vi når det satta pristaket. Minimum debitering för kampanj: 10.000 kr inkl startkostnad.

Detta ingår alltid i våra native-upplägg på Metros plattformar:

• Inlägg i utvald sociala medier-kanal
• Målgruppsstyrning i SoMe-kanal
• Optimering och analys
• Varumärkesexponering i redaktionell miljö
• Länkkraft (Google) på två av Sveriges mest välbesökta redaktionella sajter
• Follow-länkar (Google) under och efter kampanjens slut
• Ägandeskap av native-materialet – får användas i egna kanaler

Vill du veta mer om native?

Native-annonsering är en oerhört effektiv form av kommunikation, då den inledande delen av annonsering skapas för att rycka tag i läsarens intresse. Läsaren behöver med andra ord inte vara på köphumör, lusten i att fördjupa sig väcker dock lusten att köpa under läsningens gång. Din produkt/tjänst presenteras med andra ord i ett mycket relevant sammanhang.

Läs mer om hur Native-annonsering skulle kunna fungera för ditt varumärke mot dina befintliga och presumtiva kunder.

Läs mer

Influencer marketing

Samarbeta med någon av våra inflytelserika influencers och skapa en närmare relation till din målgrupp och en relevant räckvidd för ditt budskap. Samarbetet kan exempelvis ske genom sponsrade blogginlägg och promotion med en eller fler profiler, exempelvis via event. (Pris vid förfrågan.)

Case/Inspiration

Native Metro Mode, Metro Native

NA-KD, Vårens finaste trender

NA-KD har som mål att bli en ledande aktör på den globala e-handelsmarknaden för kläder, skor, accessoarer och livsstilsprodukter genom att erbjuda en rad produkter som är breda, unika och anpassade till de senaste mode på ett underhållande och engagerande sätt. NA-KD hade som önskemål genom Metro Mode att få en bred och smakfull synlighet på samtliga av Metros plattformar med ett ökat engagemang hos läsarna. Tack vare ett tilltalande innehåll och smakfull kampanj lyckades vi träffa rätt målgrupp enligt önskemål.

Läs mer

Influencers Metro Mode

ICA, ICA Klassikern

ICA-klassikern påminner om En Svensk Klassiker, där du under ett år ska genomföra Vansbrosimningen, Lidingöloppet, Vasaloppet och Vätternrundan. Men ICA-klassikern gör du på dina egna villkor, och du har flera veckor på dig för varje moment: 30 kilometer löpning, 90 kilometer skidåkning, 300 kilometer cykling och 3 kilometer simning.

ICA ville genom väl valda influencers från Metro Mode uppmuntra och lyfta ICA – Klassikern. ICA-klassikern går ut på att göra en klassiskes fast i egen takt. Syftet är att få fler att röra sig i vardagen.

Läs mer

DigitaltPrintVideo Metro Hälsa, Metro Mode

Rönisch

Med formatet "Metro Modes Hälsopepp" vill vi inspirera våra läsare att komma igång med sin träning och bry sig om sin hälsa. Rönisch valde Metro Mode Hälsopepp då möljighet finns att synas på olika vertikaler så som rörligt, nyhetsbrev, influencers och övriga sociala mediekanaler i en passande och relevant miljö.

Läs mer

Kontakta Metro Mode

Vill du få hjälp med att sprida ditt varumärke mot en modern urban målgrupp? Vi finns här för att svara på alla dina frågor om format, räckvidd, målgrupper, priser, annonspaket, flerkanalslösningar och mycket annat. Allt du behöver göra är att fylla i dina uppgifter i formuläret nedan, så hör vi av oss så fort vi bara kan.