Metromode.se är en av Sveriges största livsstilsajter och den självklara platsen, online och i mobilen, för en trendig, livsstilsintresserad och urban målgrupp. På metromode.se erbjuder vi möjligheten för företag att synas med annonsering och exklusiva samarbeten i en redaktionell miljö. Dessutom huserar vi några av Sveriges största influencers inom lifestyle.

Vill du bygga ditt varumärke, öka kännedomen och synas i en trovärdig miljö där målgruppen finns? Då ska du vända dig till oss på Metro Mode. Med sajten metromode.se, våra sociala kanaler, nyhetsbrevet Weekly, våra influencers och Native kan vi skräddasy ett helhetskoncept för din nästa kampanj.

Metromode.se är en av Sveriges största livsstilsajter och den självklara platsen, online och i mobilen, för en trendig, livsstilsintresserad och urban målgrupp. På metromode.se erbjuder vi möjligheten för företag att synas med annonsering och exklusiva samarbeten i en redaktionell miljö. Dessutom huserar vi några av Sveriges största influencers inom lifestyle.

Vill du bygga ditt varumärke, öka kännedomen och synas i en trovärdig miljö där målgruppen finns? Då ska du vända dig till oss på Metro Mode. Med sajten metromode.se, våra sociala kanaler, nyhetsbrevet Weekly, våra influencers och Native kan vi skräddasy ett helhetskoncept för din nästa kampanj.

300 000

unika besökare / vecka

1 800 000

sidvisningar / vecka

46 000

mottagare nyhetsbrevet weekly

18 - 39 år

målgrupp

Metro Mode är till för alla, vi är snabba, on trend, trovärdiga och strävar efter kvalitet i allt vi gör. Våra läsare vänder sig till oss för att bli inspirerade, få hjälp med sitt nästa köpbeslut och få de senaste nyheterna inom mode, hälsa, skönhet, nöje, karriär, mamma och inredning. De har en personlig stil, är köpstarka och urbana. För att kunna möta våra läsares krav har vi en dedikerad redaktion som dagligen producerar intressant och aktuellt innehåll för alla våra redaktionella kanaler.

Som annonsör har du möjlighet att på olika sätt synas med annonsering i Metro Modes exklusiva redaktionella miljö. Klicka dig vidare nedan och läs mer om hur du kan få fram ditt budskap digitalt, i print och genom Naive.

Läs mer om Metro Mode här.

Metro Mode - Digitalt

Metromode.se är en av Sveriges största livsstilsajter. Det är den självklara platsen online och i mobilen för en trendig, livsstilsintresserad och urban målgrupp. På metromode.se erbjuder vi möjligheten för företag att synas med annonsering och exklusiva samarbeten i en redaktionell miljö. Genom våra annonsformat syns du som kund i en attraktiv miljö via display banner, video eller mobil banner. I vårt team ingår även några av Sveriges största influencers inom lifestyle.

Genom att köpa en andel i Metro Modes nyhetsbrev Weekly så når du som företag ut till 30 000 köpstarka Metro Mode prenumeranter i åldern 18-39 år. I nyhetsbrevet hjälper vi läsarna att fatta köpbeslut genom att ge dem de senaste inom mode, skönhet, hälsa, inredning och manligt mode. Redaktionen och våra influencers väljer ut aktuella produkter utifrån trender som råder samt skriver inspirerande artiklar som ligger till grund för nyhetsbrevet.

Målgrupp

Urbana kvinnor och män 18-39 år som vill ha koll på det senaste inom mode, inredning, nöje, hälsa och skönhet.

Besökare & statistik

– 1,8 miljon sidvisningar/vecka.
– 260 000 unika besökare/vecka
– Av besökarna är ca 79% kvinnor och 21% män.
– Snittålder: 25 år.

Desktop

Mobil

Video

Med Metro Mode Video får du möjlighet att engagera tittaren en längre stund, gå på djupet med ditt budskap och genom kroppsspråk och tonalitet förstärka upplevelsen av ditt varumärke - helst tillsammans med någon av våra influencers som vet exakt vad deras följare vill ha.

Pris vid förfrågan

  • Metro Modes-format

    Utgår från en programidé som tagits fram av Metro Mode med möjlighet till produktplacering och sponsorskap.Produceras och distribueras i Metro Modes-kanaler samt i Viafree.

    Exempel på produktioner: Vi är Fashion Week, We Have a Plan, Niklas Träffar

  • Kundformat/Native Video

    Utgår från brief från kund och tas fram utifrån ett kampanjtänk för kunden. Metro Mode gör produktionen. Distribution i utvalda Metro Mode-kanaler och kundens egna kanaler.

    Exempel på produktioner: Paulúns och Riksbyggen

  • Influencer format

    Här utgår man från Metro Modes influencers där idén antingen kommer från dem eller kund som är
    intresserad av just den specifika influencerns läsare. Metro Mode gör produktionen. Distribution i den
    utvalda influencerns blogg samt kundens egna kanaler.

    Exempel på produktioner: Bättre bilder med Sandra Beijer, Arla, Gina Tricot

  • Redaktionella format

    Kort och snabbt format som gör sig bäst i social medier som Facebook och Instagram. Metro Modes
    redaktion står för grundidén i syfte att driva trafik till framförallt Facebook. Kund kan gå in som sponsor i klippet (sponsorplatta) och kan i vissa fall filmas i kundens miljö ex. frisörsalong, gym etc.

    Exempel på produktioner: 16 snabba, träningsklipp, matklipp, skönhetsklipp (Pris från 20 000 kr)

Övrigt

  • Nyhetsbrevet ”Weekly”

    Genom att köpa en andel i Metro Modes nyhetsbrev så når du som företag ut till 30 000 köpstarka Metro Mode prenumeranter i åldern 18-39 år. I nyhetsbrevet hjälper vi läsarna att fatta köpbeslut genom att ge dem de senaste inom mode, skönhet, hälsa, inredning och manligt mode. Redaktionen och våra influencers väljer ut aktuella produkter utifrån trender som råder samt skriver inspirerande artiklar som ligger till grund för nyhetsbrevet.

    Antal prenumeranter:
    46 000
    Öppningsgrad:
    ca 40%
    Brutto:
    30 000 kr
  • Facebook & Instagram

    Nå ut till en trendmedveten och köpstark målgrupp via Metro Modes Facebook och Instagram.
    – Nativeannonsering - artikel eller video
    – Videoklipp som produceras av redaktionen
    – Tävling

Metro Mode - Native

Med Native-annonsering kan man som företag få en bred synlighet via ett flertal av Metro Modes olika kanaler exempelvis metromode.se, Facebook, Instagram, Nyhetsbrev och via Metro Modes bloggare. Native-annonseringen är väl integrerad i sajtens miljö och håller en likvärdig redaktionell kvalitet. Det sponsrade innehållet ska vara relevant för målgruppen och addera ett värde för läsaren för att ge maximal effekt. Därför skriver våra redaktörer på Metro Mode-annonserna så att de blir så träffsäkra som möjligt.

Pris

Native-artikel: från 35 000 kr (fotograf + 5 000 kr)
Native-video: från 59 000 kr, 2 st 100 000 kr (60-90 sekunder)
Quiz/tävling: från 29 000 kr
Local Boost: 12 000 kr

På alla native-upplägg till fast pris ingår puff på startsidan på metrojobb.se, metro.se eller metromode.se.

Detta ingår alltid i våra native-upplägg på Metros plattformar:

• Puff på startsidan på metrojobb.se, metromode.se och metro.se (ej Local Boost)
• Inlägg i utvald sociala medier-kanal
• Målgruppsstyrning i SoMe-kanal
• Optimering och analys
• Varumärkesexponering i redaktionell miljö (ej Local Boost)
• Länkkraft (Google) på två av Sveriges mest välbesökta redaktionella sajter
• Ägandeskap av native-materialet – får användas i egna kanaler (ej Local Boost)

Vill du veta mer om native?

Native-annonsering är en oerhört effektiv form av kommunikation, då den inledande delen av annonsering skapas för att rycka tag i läsarens intresse. Läsaren behöver med andra ord inte vara på köphumör, lusten i att fördjupa sig väcker dock lusten att köpa under läsningens gång. Din produkt/tjänst presenteras med andra ord i ett mycket relevant sammanhang.

Läs mer om hur Native-annonsering skulle kunna fungera för ditt varumärke mot dina befintliga och presumtiva kunder.

Läs mer

Influencer marketing

Samarbeta med någon av våra inflytelserika influencers och skapa en närmare relation till din målgrupp och en relevant räckvidd för ditt budskap. Samarbetet kan exempelvis ske genom sponsrade blogginlägg och promotion med en eller fler profiler, exempelvis via event. (Pris vid förfrågan.)

WomanUp!

Ärliga och öppna intervjuer om livets mörka och ljusa sidor – med några av Sveriges främsta kvinnliga influencers och förebilder

WomanUp!

Ärliga och öppna intervjuer om livets mörka och ljusa sidor – med några av Sveriges främsta kvinnliga influencers och förebilder

WomanUp-podden är en öppen och ärlig intervjupodcast om livets mörka och ljusa sidor med några av Sveriges främsta kvinnliga influencers och förebilder. Varje vecka lyfter vi ett nytt tema utifrån gästernas egna erfarenheter. Allt från psykisk ohälsa till ätstörningar, hälsohets, kvinnofällor, övergrepp, samhällsideal och sorg. WomanUp-podden lyfter viktiga ämnen vi måste börja prata mer om för att skapa igenkänning och en känsla av att ingen är ensam och att vi tillsammans är starka! Vill du nå denna målgrupp genom annonsering eller sponsorskap, kontakta din Metro Mode säljare!

Case/Inspiration

Metro Hälsa, Metro Mode

Röhnisch

Med formatet "Metro Modes Hälsopepp" vill vi inspirera våra läsare att komma igång med sin träning och bry sig om sin hälsa. Röhnisch valde Metro Mode Hälsopepp då möjlighet finns att synas på olika vertikaler så som rörligt, nyhetsbrev, influencers och övriga sociala mediekanaler i en passande och relevant miljö.

Läs mer

Metro Mode

ICA, ICA Klassikern

ICA-klassikern påminner om En Svensk Klassiker, där du under ett år ska genomföra Vansbrosimningen, Lidingöloppet, Vasaloppet och Vätternrundan. Men ICA-klassikern gör du på dina egna villkor, och du har flera veckor på dig för varje moment: 30 kilometer löpning, 90 kilometer skidåkning, 300 kilometer cykling och 3 kilometer simning.

ICA ville genom väl valda influencers från Metro Mode uppmuntra och lyfta ICA – Klassikern. ICA-klassikern går ut på att göra en klassiskes fast i egen takt. Syftet är att få fler att röra sig i vardagen.

Läs mer

Metro Mode, Metro Native

Åhléns

Native-kampanj med smink-tutorials med Petra Tungården, Niklas Berglind, Josefin Dahlberg och Susanne Barnekow. Samtliga videor var interaktiva med produktlänkar som visades i samband med att de presenterades av respektive influencer – en lösning som resulterade i en konvertering på hela 64 %.

Läs mer

Kontakta Metro Mode

Vill du få hjälp med att sprida ditt varumärke mot en modern urban målgrupp? Vi finns här för att svara på alla dina frågor om format, räckvidd, målgrupper, priser, annonspaket, flerkanalslösningar och mycket annat. Allt du behöver göra är att fylla i dina uppgifter i formuläret nedan, så hör vi av oss så fort vi bara kan.