Metro tror på extraval

Metro tror på extraval

Under valrörelsens slutspurt satsar Metro extra hårt på sin valbevakning – men också framåt. Med det svåra parlamentariska läget som ser ut att vänta tror Metro på extraval och fortsätter med stark politisk bevakning som sträcker sig mycket längre än söndag.

Det börjar i morgon, fredag, då vi ger ut en tidning som helt handlar om riksdagsvalet, där vi reder ut saker som:

  • Vilka är de mest googlande frågorna inför valet?
  • Politiska experter svarar på de mest troliga scenarierna efter valet
  • Vad vill partierna i väljarnas viktigaste frågor?
  • Kändisar får frågan: Vad ska du rösta på?

Även inför vårens EU-val kommer den politiska bevakningen att vara framstående hos Metro.

– Totalt politiskt kaos är att vänta och vi förbereder oss för att hjälpa läsarna att förstå vad som händer. Som Sveriges största tidning når vi målgrupper som ingen annan, därför är det vårt ansvar, säger Thomas Eriksson, publisher och ansvarig utgivare för Metro.

Metro Media House är i dag ett av Sveriges största och mest innovativa mediehus, med Sveriges överlägset största dagstidning, livsstilsplattformen MetroMode, jobbsökarsajten MetroJobb och Studentkortet, med över en halv miljon aktiva studenter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *