SONY GÖR EN FYSISK TAKE OVER AV HELA METROS PRINTTIDNING

SONY GÖR EN FYSISK TAKE OVER AV HELA METROS PRINTTIDNING

Idag den 5 oktober kan man utöver Metros redaktionella innehåll följa en parallell historia berättad i annonsformat. En historia berättad från första till sista sidan om Sonys innovationer genom tiderna och hur teknik och användningsområden från alla dem, numera återfinns samlade i en och samma pryl – Xperia XZ3.

– Det är unik situation att en enskild aktör går in och köper samtliga annonsutrymmen under en och samma dag. Sony Mobile gör bokstavligen en total take over av vår printtidning. Det ligger i Metros DNA att vara innovativa och utmana normen för traditionell annonsering. Därför är Sony Mobile är en rolig kund att jobba med eftersom de vågar göra nya och storslagna idéer till verklighet säger Martin Hjorth, försäljningsdirektör på Metro Media House

– Identiteten hos våra Xperia smartphones bygger på underhållning och hur teknik och kunnande från hela Sony fulländar upplevelsen. Att presentera vår historia av innovationer i en dagstidning, ett fysiskt format med ett naturligt flöde, passar perfekt för den här typen av berättelse. Att göra en unik och kraftfull aktivitet som denna blir ett fantastiskt startskott för vår lansering av Xperia XZ3 säger Maria Åkerberg, kampanjansvarig på Sony Mobile.

Xperia XZ3 lanseras idag den 5 oktober.

Kontaktuppgifter:
Martin Hjorth, försäljningsdirektör Metro Media House, martin.hjorth@metro.se
Maria Åkerberg, kampanjansvarig Sony Mobile, maria.akerberg@sony.com

Metro Media House är i dag ett av Sveriges största och mest innovativa mediehus, med Sveriges överlägset största dagstidning, livsstilsplattformen MetroMode och jobbsökarsajten MetroJobb.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *