Christen Ager-Hanssen ny VD för Metro Media House

Christen Ager-Hanssen ny VD för Metro Media House

Under 2019 kommer Metro Media House och moderbolaget Custos Group att knytas närmare varandra. För att stötta denna utveckling kliver styrelseordföranden Christen Ager-Hanssen in som ny VD för Metro Media House.

– Under 2018 har vi utvecklat nya affärsmodeller för Metro Media House som nu ska implementeras och kommer att göra bolaget lönsamt igen. Det är en modell som maximalt utnyttjar kraften i Metros varumärke med dess höga trovärdighet och enorma räckvidd, säger Christen Ager-Hanssen.

Custos Groups vision är att skapa ett ekosystem som utnyttjar marknadsföringskraften i Metro Media Houses olika kanaler, genom partnerskap och ägande i andra bolag. Ambitionen är att bli en ledande aktör för kundanskaffning inom e-handel.

Metros tidigare VD, Jonas Lundh, får en ny roll som Chief Operating Officer för Custos Group, och kommer att arbeta för samverkan mellan bolagen i koncernen.

– Nu är grundarbetet klart och vi ska ta koncernen till nästa nivå. Jag ser med stor optimism fram emot Metros fortsatta resa, säger Jonas Lundh. 

Metro Media House är i dag ett av Sveriges största och mest innovativa mediehus, med Sveriges överlägset största dagstidning, livsstilsplattformen MetroMode, jobbsökarsajten MetroJobb och Studentkortet, med över en halv miljon aktiva studenter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *